Przerost gruczołu
piersiowego

Ginekomastia / Lipomastia

Trwałe usunięcie gruczołu piersiowego (wszystkie typy) u mężczyzn.

Przerost gruczołu piersiowego czym jest?

Przerost gruczołu piersiowego to schorzenie, które dotyka mężczyzn. To stan, w którym dochodzi do przerośnięcia tkanki gruczołowej w piersiach.

Jakie są czynniki, które mają wpływ na schorzenie ginekomastii?

Ginekomastia znana jako przerost gruczołu piersiowego, to stan, w którym u mężczyzn dochodzi do wzrostu tkanki gruczołowej w piersiach. Jest to stosunkowo częsta dolegliwość i może mieć różne przyczyny. Oto kilka czynników, które mogą przyczyniać się do schorzenia:

• Zmiany hormonalne. Wzrost poziomu estrogenów (żeńskich hormonów) w organizmie mężczyzny lub spadek poziomu testosteronu (męskiego hormonu) może przyczynić się do ginekomastii. Takie zmiany hormonalne mogą być wynikiem wieku, chorób, stosowania niektórych leków lub używania używek.
  • Leki: Niektóre leki, takie jak niektóre środki przeciwbólowe, leki psychotropowe. Leki stosowane w leczeniu nadciśnienia, jak również niektóre leki przeciwwirusowe i hormony, mogą mieć jako skutek uboczny przerost gruczołu piersiowego u mężczyzn.

Profilaktyka to podstawa skutecznego leczenia ginekomastii.

Jeśli podejrzewasz u siebie przerost gruczołu piersiowego, skonsultuj to w Prime Clinic z lekarzem chirurgiem. Lekarz podczas konsultacji lekarz przeprowadzi odpowiednie badania, aby określić przyczynę tego stanu i zaproponować odpowiednie leczenie. Leczenie ginekomastii może obejmować chirurgiczne usunięcie gruczołu jak również terapię hormonalną, zmianę leków lub nawet zabieg chirurgiczny w przypadkach bardziej zaawansowanych.